Saturday, October 9, 2010

Ketua Menteri Celaka ni memang racist, secara mata kasar kita lihat Guan Eng ni macam bagus...nak bangunkan kawasan Balik Pulau menjadi hub pendidikan konon, boleh mewujudkan banyak peluang pekerjaan dan membawa masuk pelabur-pelabur dari luar melabur di Pulau Pinang yang boleh menguntungkan kerajaan negeri tetapi sebenarnya Guan Eng ni mempunyai agenda tersembunyinya yang memang jahat.

Ketua Menteri Pembohong ni secara senyap nak menghalau orang Melayu di Balik Pulau. Dengan pembinaan Univesiti NanYang di Balik Pulau secara tidak langsung pertambahan penduduk di Balik Pulau akan meningkat. Ini disebabkan jumlah pelajar yang akan melanjutkan pengajian di situ dianggarkan seramai 4000 hingga ke 5000 orang.

Yang menariknya bagi kerajaan negeri Guan Eng, pertambahan populasi ini melibatkan satu kaum sahaja iaitu kaum cina. Nampaknya cita-cita ketua menteri paling celaka ini untuk menakluki kawasan Balik Pulau yang satu-satunya dikuasai oleh orang Melayu hampir tercapai dengan pembinaan universiti ini.




Banyak kemungkinan yang boleh berlaku apabila universiti ini dibina. Lebih banyak keburukan daripada kelebihan yang banyaknya membawa keuntungan pada orang cina. Harga tanah melambung, pembinaan lebih banyak rumah yang tidak mampu dimiliki oleh orang Melayu, dibanjiri oleh warga Singapura dan banyak lagi lah..

Sekarang ni tanah yang diwartakan untuk pembinaan universiti itu sedang menjalani proses penilaian semula kerana harga yang ditawarkan oleh Guan Eng dibawah harga pasaran sebenar. Dengar-dengar cerita Guan Eng juga akan membuka sebuah pusat latihan berkonsepkan MARA. Untuk kaum mana tak pasti lagi.


Nampaknya Guan Eng sedang berusaha bersungguh-sungguh mengaburi mata orang Melayu untuk mempercayainya dengan kerja-kerja kebajikan dan dengan mengamalkan pentadbiran secara CAT tetapi pada hakikatnya agenda utamanya untuk menghalau orang Melayu.

Tak lama lagi nama Pulau Pinang pun nak ditukarkanya ke nama Penangpura@Penangpore.


Penulis blog cicaksakit ada membuat ulasan yang menarik mengenai isu ini.


PULAU PINANG 6 Okt. - Persoalan mengenai pembinaan sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) untuk kaum Cina di Balik Pulau di sini yang timbul awal tahun ini semakin terjawab apabila kerajaan negeri dikatakan telah mewartakan tanah seluas 81 hektar di Pondok Upeh dan Kampung Genting di sini untuk tujuan itu.

Timbalan Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau, Syed Amerruddin Syed Ahmad ketika mendedahkan perkara itu berkata, pewartaan itu dibuat mengikut Seksyen 8 Akta Pengambilan Tanah 15 Ogos lalu.

Katanya, beliau dimaklumkan bahawa tanah itu diwartakan khusus untuk diambil-alih bagi tujuan membina sebuah cawangan universiti yang berpangkalan di Singapura dan selebihnya dikatakan untuk tujuan awam.

"Apabila siap nanti 4,000 hingga 5,000 orang pelajar dianggarkan menuntut di universiti itu. Jumlah ini belum lagi meliputi hampir 2,000 tenaga pengajar dan staf universiti dari republik itu yang akan dibawa ke sini.


Tengok keratan berita kat atas pun dah cukup dah. Guan Eng nak angkut geng-geng dia dari Singalapar pulak. Lama-kelamaan, Melayu dah takdak kat Balik Pulau. Macam-macam betul apek tua sorang ni, Kuat membohong. Tukar hak milik tanah la, roboh kampung orang India la. Kali ni guna alasan hub pendidikan pula sebagai laluan untuk take over tanah orang Melayu kat Balik Pulau. Cilakak ini apek!

P/S: Kepada pengusaha nursery tanaman khususnya Melayu, baik korang berjaga-jaga. Guan Eng gila tanah sekarang ni. Silap haribulan tanah kampit sekali dengan baja kompos tu pun dia nak. Semua dia nak bagi kat bangsa dia...Kih3...Gi-la ta-nah (sebut dengan nada seperti menyebut gila

No comments:

Post a Comment